wtorek, 22 kwietnia 2014

Przygody z fotografią. Pinholedays 2014 (1)

Otworek wielkanocny 1, z Wielkiej soboty 2014 r.


Jak co roku - w ostatnią niedzielę kwietnia - obchodzić będziemy, już po raz czternasty (!), Światowy Dzień Fotografii Otworkowej/Worldwide Pinhole Photography Day. Podczas pierwszych działań w 2001 roku udział wzięło 315 osób na całym świecie. Rok później w  Galerii Pinholeday swoje zdjęcia umieściło umieściło ponad 900 osób, trzeba już było tworzyć Galerie z podziałem na kraje. Szczytem popularności był rok 2012 z 3865 zdjęciami wykonanymi tą najprostszą techniką fotograficzną.
Regularnie publikuję swoje pinhole z ostatniej niedzieli kwietnia od 2004 roku. W tych pierwszych latach zainteresowania się fotografią otworkową wykonałem dość dużo pinholi na różne tematy. Z czasem technologia zaczęła mnie nużyć, moje aparaty pinholowe okazywały się być coraz doskonalsze a zdjęcia coraz lepsze technicznie. Z czasem moje otworki niewiele różniły się od zdjęć wykonanych prostym aparatem analogowym z obiektywem. Zgubiłem gdzieś po drodze ideę radosnej zabawy w fotografie przy użyciu prostego narzędzia. Mobilizowaliśmy się jednak z małżonką na Pinholeday, ładowaliśmy papier do kilku pudełek czy puszek naświetlaliśmy w naszym ogrodzie albo gdzieś dalej i publikowaliśmy najbardziej udane pinhole. 

 Kilka dni temu wpadło w moje ręce pudełko (po czymś?) już wyczernione wewnątrz, formatu 12,5x12,5x5 cm. Wykorzystałem wreszcie dziurkę 0,3 mm, która otrzymałem przeszło rok temu od BB. Staram się nie używać światłomierzy, tabel przeliczników, korzystam ze światłomierza wbudowanego w oko. Okazało się, że jest nieźle - pierwsze naświetlenia testowe wyszły dobrze. Założyłem sobie, że przez cały tydzień, od wczoraj 21 kwietnia do niedzieli 27 kwietnia wykonam codziennie jednego pinhola




Otworek wielkanocny 2 i Otworek wielkanocny 3.
Wczorajsze pinhole zeskanowane i odwrócone tonalnie, ok 11,5x10,5 cm.
Oba są omyłkowo datowane, powinno być 21.04.2014.


Polecam zabawę w pinhole wszystkim, którzy jej dotąd nie próbowali, to bardzo proste. Jak się do tego zabrać? Niezbędne informacje znaleźć można na stronie WPPD. Okazać się może, że w waszej okolicy odbywają się jakieś akcje otworkowe albo warsztaty. Warto sprawdzić na wspomnianej stronie Pinhole Day. Z tego co wiem, na pewno coś będzie się dziać w Poznaniu i Książu Wlkp. Otworkowcy wszystkich krajów łączcie się!



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

..: Notatki z prowincji :..

Notatki z prowincji. Listy z Suicide City 1.

Świat się szybko zmienia, zmienia się internet, powoli zmienia się i ten blog. Od jakiegoś czasu staje się dla mnie - jak to kiedyś p...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy