sobota, 11 grudnia 2010

Parki i ogrody II (2010)

W stronę fotografii humanistycznej
Poznań, Cytadela. 27.10.2010 r. / © L.Sz.
 
Poznań, Cytadela. 27.10.2010 r. / © L.Sz.
Dzisiaj kilka pierwszych zdjęć z nowego (a w pewnym sensie kontynuacji) cyklu Parki i ogrody. Nowego bo te zdjęcia są w 100% analogowe, małoobrazkowe a w najbliższej przyszłości będą też i  średnioformatowe. Poprzednie Parki i ogrody z 2009  wykonane były cyfrowo. Niestety wielokrotne próby osiągnięcia zadowalających wydruków okazały się porażką. Projekt z założenia jest czarno-biały. Wydruki przy każdej zmianie papieru miały inny odcień, nigdy nie były to po prostu "szare". W końcu dałem sobie spokój i robię cały projekt właściwie od nowa. Technika analogowa pozwala mi panować nad całością przedsięwzięcia, osiągnięciem przewidywalnych rezultatów. Powiększenia "parków - 30x40 cm,  na ponad 20 letnim papierze z bydgoskiego fotonu - powoli wynurzają się  z mojej ciemni. Ostatnie tegoroczne zdjęcia cyklu robiłem "w okolicznościach" pierwszego śniegu. Mam więc, czym się zająć przez najbliższe kilka miesięcy.
Równolegle powiększam, do formatu 30x40 wykonane w lecie kamienne kręgi, z nadzieją, że uda mi się je gdzieś wystawić. Dopiero przy tej skali powiększenia, na zdjęciach kręgów zaczyna się pojawiać coś, co z pewnością, jest z tego świata, ale niekoniecznie z tego wymiaru...
Wiatrowo, 27.11.2010 / © L.Sz.
Wiatrowo, 27.11.2010 / © L.Sz.
Długa, ostatnio, przerwa w pisaniu wynika głównie ze zmiany narzędzia i filozofii fotografowania. Mojego zdecydowanego powrotu do technik analogowych.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

..: Notatki z prowincji :..

Notatki z prowincji. Listy z Suicide City 1.

Świat się szybko zmienia, zmienia się internet, powoli zmienia się i ten blog. Od jakiegoś czasu staje się dla mnie - jak to kiedyś p...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy