środa, 7 lipca 2010

Misja fotografii. Wojtek Wieteska

W "Świecie Obrazu" ukazała się rozmowa Katarzyny Mróz z Wojtkiem Wieteską. Przytaczam poniżej fragment:
   
"K.M.: Na Pana stronie internetowej (www.wojtekwieteska.com.pl) znajduje się pokaz zdjęć okresu żałoby narodowej, jaka nastąpiła po wydarzeniach z 10 kwietnia tego roku. Obrazy są zmontowane z fragmentami rozmów ludzi. Jak ten projekt powstawał? 



W.W.: A proszę mi powiedzieć, co pani widzi na tych zdjęciach?
K.M.: Pokazał pan tłum ludzi zagubionych i zdezorientowanych, mniej zaś symboli, które tak chętnie pokazywało wiele gazet. Rozmowy ludzi, które towarzyszą zdjęciom, są dla mnie bardzo istotne, być może dlatego, że nie uczestniczyłam w pogrzebie pary prezydenckiej, nie wsłuchiwałam się w to, co wtedy mówili ludzie.
W.W.: Następnym razem nagram sam dźwięk. (śmiech)
K.M.: Nie, zdjęcia są również bardzo ważne.
W.W.: Żartowałem oczywiście…
K.M.: Czy wykonanie takiego montażu zdjęć i dźwięku to była dla pana jako fotografa jakaś patriotyczna lekcja do odrobienia?
W.W.: Tak - ten projekt wykonałem nie na zamówienie i nie sprzedałem go do żadnej gazety. Była to moja osobista reakcja na to wydarzenie historyczne I dokumentalne par excellence. Zdjęcia wykonałem z perspektywy "zwykłego człowieka", "oglądacza", który niewiele jest w stanie zobaczyć z tego prostego powodu, że nie możne się dopchać do pierwszego rzędu. Ale jest - i jednak cos widzi i coś słyszy. Projekt został zrobiony w stylu reporterskim. Nie jest to moje widzenie japońskie z "Flights 91_08", ani nowojorskie. Zmontowane zdjęcia i dźwięk są efektem trzymania się zasad chłodnej szkoły reporterskiej. Oczywiście niektórych to może zaskakiwać: bo myślą kategoriami..."

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

..: Notatki z prowincji :..

Notatki z prowincji. Listy z Suicide City 1.

Świat się szybko zmienia, zmienia się internet, powoli zmienia się i ten blog. Od jakiegoś czasu staje się dla mnie - jak to kiedyś p...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy