Annette Funicello i Frankie Avalon w scenie z filmu Beach Blanket Bingo, wyświetlanego w kinie samochodowym na Florydzie w 1965 r. Henry Groskinsky -Time & Life Pictures/Getty Images. |
Tłem filmowej opowieści Bena Stillera The Secret Life of Walter Mitty jest likwidacja istniejącego od 1883 r. magazynu LIFE. Film jest pochwałą poświęcenia i wytrwałości. Grany przez samego Stillera, tytułowy Walter Mitty jest niepozornym pracownikiem działu negatywów we wspomnianym magazynie. Poznajemy go w momencie zamykania pisma. Zespół przygotowuje ostatni numer. Na okładce umieszczone ma być zdjęcie wybitnego fotografa Seana O'Connella (Sean Penn), negatywu nikt nie widział i nie wiadomo gdzie jest. Walter Mitty postanawia więc odnaleźć fotografa i wydobyć od niego oryginał.
Tyle fikcyjnej opowieści z prawdziwą historią w tle.
Pismo LIFE należało do koncernu kierowanego przez Henry'ego Robinsona Luce (1898-1963), antykomunistę i filantropa, który wiek XX nazywał amerykańskim stuleciem. Luce wprowadził na rynek oraz kontrolował szereg czasopism, które zmieniły dziennikarstwo i zwyczaje czytania Amerykanów w erze przed rozpowszechnieniem telewizji.
LIFE przez ponad 100 lat opisywał obraz świata polityki, kultury oraz społeczeństwa, czasopismo to należało do najbardziej wpływowych w Ameryce.
Pismo LIFE należało do koncernu kierowanego przez Henry'ego Robinsona Luce (1898-1963), antykomunistę i filantropa, który wiek XX nazywał amerykańskim stuleciem. Luce wprowadził na rynek oraz kontrolował szereg czasopism, które zmieniły dziennikarstwo i zwyczaje czytania Amerykanów w erze przed rozpowszechnieniem telewizji.
LIFE przez ponad 100 lat opisywał obraz świata polityki, kultury oraz społeczeństwa, czasopismo to należało do najbardziej wpływowych w Ameryce.
Magazyn był jednym z najbardziej zasłużonych dla FOTOGRAFII. Fotografia zajmowała wiele miejsca na szpaltach pisma a fotografowie byli cenieni i dobrze wynagradzani. Jednak w czasach dominacji internetu magazyn podzielił los wielu innych popularnych gazet. W 2007 r. ostatecznie wstrzymano wydawanie magazynu w formie papierowej. LIFE od tego czasu ukazuje się w internecie. Tutaj znajduje się darmowa, pełna kolekcja 10 milionów zdjęć magazynu! Zdjęcia pogrupowane są wg. dekad, tematów i autorów... jest co przeglądać - cenny materiał edukacyjny, który sam często wykorzystuję w swojej codziennej pracy.
Chwila przed zabiciem pawiana przez lamparta, Botswana 1966 John Dominis-Time & Life Pictures / Getty Images |
W kluczowej scenie filmu Walter znajduje wreszcie w górach Afganistanu fotografa Seana O'Connella zaczajonego na rzadkiego kota, irbisa*) zwanego panterą śnieżną.
Sean O'Connell: Spokojnie... Oswój się i nie ruszaj... Na tamtym grzbiecie jest irbis. Musimy siedzieć spokojnie... Nazywają go kotem widmo... Nie pozwala się dostrzec.
Walter Mitta: Kot widmo?
Sean O'Connell: Pięknu nie zależy na uwadze.
W końcu kot się pojawia, fotograf pokazuje Walterowi obraz kota na wizjerze aparatu, jednak nie fotografuje.
W końcu kot się pojawia, fotograf pokazuje Walterowi obraz kota na wizjerze aparatu, jednak nie fotografuje.
Zniecierpliwiony Walter: Co się patrzysz, pstrykaj!
Sean O'Connell: Czasem tego nie robię. Jeśli mnie osobiście podoba się dana chwila, nie chcę, żeby coś mnie rozpraszało. Wolę się nią cieszyć. To jedna z tych chwil...
Może najcenniejsze są te zdjęcia, które mamy w głowie?
Może najcenniejsze są te zdjęcia, które mamy w głowie?
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz